Topluluk üyelerimiz ile birlikte doğada kamp yaparak ve izcilik felsefesini bağlı kalarak onlara eğitim vermek.
Etkinlikte katılımcılara "Mutluluk Nedir?" sorusu yöneltilecek ve kendi görüşlerini ifade etmeleri istenecektir.
Aikido’da yeni öğrencilere öncelikle kendilerine teknik yapıldığında nasıl tepki vermeleri gerektiğini ve yere güvenli bir şekilde nasıl düşebilecekleri öğretilir. Ancak yeni başlayan birinin ileri seviyedeki birine uyumlu bir uke olması beklenemez. Bu yüzden pratik yapılırken teknikler hep uke’nin seviyesinde olmalıdır ve buda nagenin bu seviyede teknik yapabilme becerisine (hızını ve kuvvetini ukenin karşılayabileceği bir seviyede tutmaya) bağlıdır. Aikido’nun sadece savunma sanatı olduğunun düşünülmesi çok da doğru değildir. Nage’nin tekniklerini gerçek hızında uygulandığında ciddi sakatlıklar olabilir. Ancak, Aikido aynı zamanda karşındakine zarar vermeme felsefesini içerir. İşte bu “zarar verebilecekken, vermemeyi öğrenebilme ve isteme” durumu aikido’yu aynı zamanda bir sevgi yolu da yapmaktadır.
"Eğitimde Yapay Zeka Üzerine İlham Veren Bir Sohbet" etkinliğimizde, yapay zekanın eğitimdeki rolünü, yenilikçi yaklaşımları ve kapsayıcı çözümleri keşfedeceğiz. Matematik Eğitimi Topluluğu ve Gençbeyinler.net’in ortaklaşa düzenlediği bu etkinlikte, Burak Turgut ile eğitimde yapay zekanın fırsatlarını ve zorluklarını ele alırken, 10 temel soruya yanıt arayacağız. Bu sorular: 1)Eğitimde yapay zeka araçlarının yaygınlaşmasıyla birlikte öğretmenlerin rolü nasıl değişiyor? 2)Yapay zeka destekli eğitim araçları, öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına nasıl uyarlanabilir? 3)Yapay zeka ile eğitime erişimi artırmak için hangi somut projeler üzerinde çalışıyorsunuz veya çalışmayı düşünüyorsunuz? 4)Yapay zekanın veri toplama ve analiz etme yeteneği, öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme süreçlerini nasıl dönüştürebilir? 5)Eğitimde yapay zeka kullanımıyla ilgili etik sorunları nasıl değerlendiriyorsunuz? Özellikle veri güvenliği ve mahremiyet konusunda ne gibi tedbirler alınmalı? 6)Yapay zeka, özel gereksinimli öğrenciler için daha kapsayıcı bir öğrenme ortamı yaratabilir mi? Bu konuda örnekler verebilir misiniz? 7)Yapay zekanın eğitimde kullanılmasında öğrenci-öğretmen etkileşimlerini azaltma riski bulunabilir. Bu riski azaltmak için neler yapılabilir? 8)Ders içeriklerinin yapay zeka ile kişiselleştirilmesi sırasında öğrencilere yaratıcı düşünme fırsatları sunmak mümkün mü? 9)Yapay zeka destekli bir sınıf ortamının geleceğini nasıl görüyorsunuz? Bu ortamda öğretmenlerin temel sorumlulukları neler olacak? 10)Geleneksel öğretim yöntemleri ile yapay zeka destekli yöntemler arasında denge nasıl kurulmalı? Katılımcılar, geleceğin eğitim modelleri hakkında değerli bilgiler edinirken, interaktif bir deneyim de yaşayacaklar. Etkinlik sonunda katılımcılarımız hocamıza direk soru sorma fırsatı yakalayacaktır.
Afrikalı öğrencilerimizin Malatya'daki iş adamlarıyla buluşması için kahvaltı programı düzenlenecektir.
Her bölümden öğrenci arkadaşlarımızın katılımıyla, İngilizce konuşma becerilerimizi gerek oyunlarla gerek samimi sohbetlerle gerek de komik anılarımızı paylaşarak geliştiriyor ve korkmadan konuş metoduyla rahat bir ortam oluşturarak yeni insanlar tanıyoruz.
Her hafta gerçekleştirmeye çalıştığımız Fikir Çatışmaları etkinliğimizde bu haftaki konumuz popüler kültür olacaktır.
Bu etkinlik, modern siyasette "tehdit" algısının nasıl oluşturulduğunu ve bu algının güvenlikleştirme siyaseti ile siyasi manipülasyonda nasıl kullanıldığını ele alıyor. Katılımcılar, bu kavramların teorik temellerini öğrenirken, güncel örnekler üzerinden stratejik etkilerini tartışma fırsatı bulacak. Etkinlik, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve güvenlik siyasetiyle manipülasyonun toplumsal etkilerini anlamak için bir platform sunuyor.
Ilsan tekstilden Sadullah Ilıcak öğrencilerimizle soru-cevap etkinliği yapacak.
İnönü Üniversitesi Genetik Topluluğu olarak düzenlediğimiz bu etkinlikte üniversitemizde görev yapan sayın Prof. Dr. Mustafa Mert SÖZEN (Genetik Çeşitlilik) ve Doç. Dr. Onural ÖZHAN (Genetik Polimorfizm) hocalarımız Turgut ÖZAL Kongre ve Kültür Merkezinde katılımcılarımıza genetik çeşitlilik ve polimorfizm hakkında konferans vereceklerdir. Konferans sayesinde katılımcılarımız genetik bilimin farklı dallarını görererek hem kendi bilgi hazinelerini zenginleştirecekler hem de bu alanlardaki çalışmaların nasıl yürütüldüğü ve nasıl çalışılması gerektiğine dair bilgi edinecektirler.